ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد کریمدادی: چشم انداز ۲۵ ساله در مدیریت آب مشهدمقدس ترسیم شده است فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه‌های سطحی فاصله بگیریم
سرخط خبرها

فاز دوم جلوخان پایانه امام رضا (ع) مشهد تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر: ۱۷۱۲۶۲
  • ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
فاز دوم جلوخان پایانه امام رضا (ع) مشهد تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
به گفته مدیر عامل سازمان عمران شهرداری برای ساخت ساختمان توسعه این پایانه به رقمی معادل ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از مهم‌ترین مراکز ورودی و خروجی شهر مشهد، پایانه امام رضا (ع) است. این پایانه مسافربری سالانه به میلیون‌ها زائر حضرت‌رضا (ع) و مجاوران مشهدی خدمات می‌دهد و سال‌های گذشته در راستای ارتقای خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه رضوی، ساختمان فعلی این پایانه به بهره‌برداری رسید. پس از بهره‌برداری از این ساختمان پروژه‌های مختلف فضای‌سبزی، منظری، ساختمانی و اقتصادی در مجموعه پایانه امام رضا (ع) تعریف شد و در فازبندی‌های مختلفی نیز اجرای این پروژه‌ها در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفت.

در همین راستا در نوروز سال ۱۴۰۱ فاز نخست عملیات بازپیرایی جلوخان پایانه با هدف ایجاد پیاده‌راه مناسب و زیباسازی منظری محوطه پایانه به بهره‌برداری رسید و پس از این عملیات فازدوم بازپیرایی جلوخان پایانه با هدف توسعه ساختمان فعلی و الحاق یک ساختمان جدید به مجموعه پایانه آغاز شد که اکنون عملیات ساختمانی این فاز از بازپیرایی جلوخان در حال انجام است و بنا به گفته مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد در صورت تأمین مالی ۱۰۰ میلیارد‌تومانی این ساختمان تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

علیرضا صفی‌پور در گفتگو با شهرآرا درباره آخرین وضعیت ساخت فاز دوم جلوخان پایانه مسافربری امام رضا (ع) گفت: خوشبختانه سال ۱۴۰۰ عملیات پیاده‌روسازی و محوطه‌سازی از جلوخان این پایانه در فاز نخست انجام شد و سال ۱۴۰۱ نیز موضوع توسعه ساختمان پایانه به مرحله اجرایی برای ساخت رسید.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد افزود: با توجه به تغییراتی که در طرح ابتدایی این پروژه ایجاد شد، مشاور طرح، بازنگری روی طراحی این بخش از پروژه را در دستورکار خود قرار داد و پس از مصوب شدن نقشه عملیات ساخت به صورت جدی‌تری پیگیری شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پایانه مسافربری امام رضا (ع) یکی از اصلی‌ترین مراکز ورودی و خروجی مشهد است و در سال تعداد زیادی از زائران و مجاوران بارگاه رضوی از طریق این پایانه اقدام به سفر می‌کنند، از همین‌رو در طراحی توسعه ساختمان پایانه تأکید بر معماری ایرانی و اسلامی شده است و از طرفی با توجه به اینکه این ساختمان جزو ساختمان‌های با اهمیت بالاست، از همین‌رو در جریان ساخت نیز باید قوی‌تر و پرهزینه‌تر عمل شود و به همین دلیل این ساختمان به صورت بتنی در حال ساخت است.

صفی‌پور افزود: سال گذشته موارد مالی برای ساخت این ساختمان کمی دارای مشکل بود و البته امسال هم هنوز گشایشی در این‌باره انجام نشده است، اما درمجموع در صورت تأمین مالی این وعده را خواهیم داد که این ساختمان و محوطه آن تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه تا به امروز برای ساخت ساختمان توسعه پایانه مبلغی حدود ۵۰ میلیاردتومان هزینه شده است، تصریح کرد: برای ادامه عملیات ساختمانی این پروژه نیز اعتبار ۱۰۰ میلیاردتومانی نیاز است. مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد ادامه داد: زیربنای این ساختمان ۳۳۰۰ مترمربع و دارای دو طبقه است که یکی از طبقات آن مربوط به کار‌های اداری دفاتر پیشخوان مسافربری است و در طبقه دیگر نیز موضوع‌های رفاهی و نمازخانه مجموعه پایانه با مساحت ۱۲۰۰ مترمربع دیده شده است. وی افزود: اکنون پیشرفت فیزیکی طبقه همکف این ساختمان ۹۰ درصد است که پس از انجام عملیات سقف این طبقه، عملیات ساخت طبقه اول نیز اجرایی خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->